El Blog

Alojado en
ZoomBlog

Diari del viatge

Ens n'anem........ de marxa!

Por Julia - September 7th, 2006, 15:57, Categorķa: Diari del viatge

Be, el darrer dia  de  Xina  no ens ha aportat gaire cosa nova... Hem pujat a la Torre Jin Mao, la 4a mes alta del mon!!!! L'ascensor et puja al pis 88 en 50segons!
Des de dalt es tenen unes vistes panoramiques de la ciutat impressionants, sobretots perque no t'arribes a imaginar que pugui haver tants gratacels junts en tan poc espai.

Per la tarda darreres compres i l'ultim sopar xines.

Pero encara ens queda una cosa pendent i anem ara cap a ella! Ens n'anem de marxa, a veure si hi ha alguna d'aquestes noietes que van dient pel carrer sex massage que s'emporta al Jordi i li trobem novieta!!! ;-))

Ara que el viatge s'ha gairebe acabat les coses es veuen de manera molt diferent. S'ha passat la por inicial de no poder-te comunicar amb ningu o de sentir-te perdut. Un cop ho has viscut te n'adnones que res es impossible i que experiencies com aquestes fan que t'obris molt mes i que acceptis nous reptes pel futur.

Suzhou, ara si

Por Julia - September 6th, 2006, 11:28, Categorķa: Diari del viatge

Quina nit!!
Hi havia un munt de mosquits a l'habitacio i no hem pogut clapar gaire!!
Despres d'esmorzar escoltant a Pink Martini ( aixo em recorda que em queden pocs dies per comencar a currar!!) anem passejant un altre cop a veure un dels famosos jardins de Suzhou. La nostra sorpresa es que a la darrera botiga que vam estar regatejant la bossa del Jordi s'ha cremat durant la nit i esta destrossada!! Aixo per no fer-nos un bon preu ALE!

Hem vist els jardins del Master de las Redes, i molt bonics... A mes hem fet els catalans escoltant a la guia d'un grup que parlava angles je je je...

I despres moooooltes compres, fins l'hora de dinar.
Hem pujat a la pagoda i hem vist des de dalt la ciutat, tot i que no s'hi veia cap canal, que era pel que haviem pujat.

Ara agafarem un tren de tornada a Shangai, i a disfrutar del nostre darrer dia  per terres xineses!
Petons

Suzhou

Por Julia - September 6th, 2006, 11:27, Categorķa: Diari del viatge

Avui toca anar cap a Suzhou. A ultima hora, com que Sanghai no ens acaba d'agradar hem decidit que farem nit a Suzhou, aixi allargarem una mica mes l'estada alla, ja que diuen que es la Venecia de Xina, aixi que deu ser  molt maco!
Anem cap a l'estacio i la nostra sorpresa es que al tren que voliem agafar ja nomes queden bitllets de peu... Aixo vol dir que fas tot el trajecte alla on puguis ficar-te dintre del vago, tant se val si son els lavabos, on s'ajunten els vagons o sentat a la pica del lavabo, la questio es que el tren et porta alla on vols. El millor de tot es que fins i tot amb el tren ple a tope, segueixen passant carros venent fruites, menjar, diaris i horaris de tren i fins i tot arriben a creuar-se dos carrets al passadis!! Impressionant!

Arribem a Suzhou, estem a un hotel que es una residencia d'estudiants, pero pitjor que la Laboral de Tarragona! Despres de dinar comenca a ploure aixi que no podem fer gaire cosa mes que anar de botigueta en botigueta intentant regatejar! Per fi hem pogut trobar alguna cosa d'imitacio, ja que a Shanghai han tancat el mercat on venien totes les falsificacions ...

Tota la tarda buscant una motxilla pel Jordi! I al final no l'hem comprat perque no hem aconseguit un bon preu.

Sopar i dormir.

Shanghai

Por Jaume - September 4th, 2006, 13:42, Categorķa: Diari del viatge

Ja hem arribat al Paris d'orient! La ciutat es la mes occidental que hem vist,  no ofereix gaire cosa nova excepte les falsificacions (pero  el  mercat  el van  tancar  fa  dos  mesos.....  ooooooh)

Ahir  ens  vam  trobar  amb  Su, un  arquitecte chines que coneix el Jordi, i ens va portar per la ciutat, convidant-nos a sopar i tot (per sort, perque ens va portar a un restaurant que va costar el mateix que tots els dinars de la setmana junts!). Va estar bastant be, perque li vam preguntar tot i mes sobre els xinesos (pero no ens va voler respondre perque es veuen homes occidentals amb xines pero no dones occidentals amb xinos.... potser li feia vergonya dir que es perque el tamany si que importa XD)
Estem al Captain Hostel, i la situacio es inmillorable, pero el personal que hi treballa fa pena, potser busquem un altre hotel, un tal Koala, que esta al cul del mon pero es mooolt mes guapo.
Avui hem anat al mercat d'antiguitats... turistiques a veure si comprem els souvenirs obligatoris i practicar amb el regateig (la Julia esta feta una crack!)

Per cert, la foto de la nena de Hangzhou es la que estem tramitant per adoptar-la i portar-la a casa........

I per acabar, com diu el Jordi: sopar i dormir.

Hangzhou

Por Jordi - September 4th, 2006, 13:40, Categorķa: Diari del viatge

L'article arriba amb uns dies de retard pero es que aqui segons com tens problemes tecnics.

Vam arribar amb avio directes desde Guilin-Yangshuo. Ja era tard, i en arribar a la ciutat al vespre la primera impressio mai es bona, vam anar en transport public fins al hostel cosaa que va allargar el trajecte, feia calor, va comencar a ploure i el hostel estava amagat en un carrero que donava a cuines i magatzems..... una mica xungo, nomes faltava la foguera dins un bido...pero aixo si al costat del llac, the west lake.

Vam sopar i dormir...... Dormir amb un xino que roncava (Jaume dixit)

L'endema varem donar una volta completa al llac, a peu.... deu n'hi do.... 5h caminant. Pero el millor va ser a la nit primera que sortiem en serio..... i varem fer cap a un local a prop del hostel on hi havia una pista que semblava que es movia per efecte de les llums, pero que quan vam anar a  ballar vam comprovar que botava tota segons les ganes de la gent. Una passada!!!!!! POLAR REGIONS at nashan road, by the lake.

La veritat es que la ciutat no era gaire emocionant. L'endema varem anar al temple de la muntanya, i ja esta. Vam buscar la seu del COAC pero es van equivocar de llac i en comptes del famos West Lake l'han posat al East Lake.... craso error!!!!!!!!!!

Sopar i dormir.....Dormir amb un corea....

L'ultim dia tren cap a Shanghai, hard seats, pero net i polit....

Yangshuo

Por Julia - August 30th, 2006, 14:41, Categorķa: Diari del viatge

Anem a buscar les boles de drac!!!
Per fi hem arribat a les terres de les muntanyes de bola de drac i es veritat que existeixen!! Son una passada, com bonyets que surten del terra.

Nomes arribar vam anar a veure la posta de sol fent un petit viatge pel riu Li amb una barqueta, va ser molt guai! Al final fins i tot se'ns va fer de nit pel riu!!
I el dia seguent dia complert d'activitats. Vam llogar una bici i vam fer un recorregut pels camps d'arroc i per les muntanyes. Despres d'una estona en bici per referescar-nos vam agafar una barqueta de bambu per fer rafting pel riu i el conductor de  la barca del Jordi era un catxondo i tota l'estona feia conyes quan arribavem a les baixades dels rapids.

I despres el bany de fang dintre d'unes coves!! Es fastigos perque es molt viscos i ho notes per tot el cos, a mes quan camines per la piscina no saps que estas xafant. I al damunt sures!! Tota una experiencia!!
Vam dinar a casa de la guia, i despres un altre cop bici. Dia complert!!

Al dia seguent despres d'un trajecte de gairebe 5 hores de bus per camins impressionants vam arribar a les terrasses d'arros. Es impressionant el que pot arribar a fer l'home a la natura. Ara l'arros esta ja molt crescut i no es veien molt les diferents alcades, pero tot i aixi et quedes alucinat!

I ahir dia de bici una altra vegada, ens vam perdre pels camps d'arroc i vam acabar rabejats ( paraula catllarenca que vol dir xops de suor! El Jordi cada dia ens ensenya una de nova!!)

Avui marxem ja cap a Hangzou, anem acostant-nos a Shangai... Pero encara ens queden uns quants dies per davant!!

Petonets a tots

Pandes!

Por Jaume - August 26th, 2006, 16:07, Categorķa: Diari del viatge

Avui dia d'agulletes!!! Es que ni sabem les escales que vam baixar de l'Emei Shan, mes de 10000 segur!
Total, que avui tenim els bessons destrossats i hem fet una excursioneta al centre de "recerca" dels pandes... el que realment recerquen son els calers, ja que per tocar un panda et claven 400yuans, i aixo es el pressupost que tenim cadascu al dia amb allotjament, transport (incloent avions) i menjars. Aixo si, la cua de japonesos disposats a pagar no hi mancava no.
Tot i aixo, n'hem vist uns quants i son una canya!
Per la tarde hem anat al People's park a Chengdu... tot un espectacle! els iaios es porten el seu micro, amplificador, i ale! a cantar al karaoke! tot sols enmig del parc! No nomes aixo, tambe hi ha gent ballant, fent tai-txi, i un jardi de te on ens hem passat tota la tarde escarxofats.
Doncs res, anem a clapar, que dema a les 5.40 anem a l'aeroport a agafar l'avio cap a Guilin on.... plou!!!!!

Emei Shan

Por Julia - August 25th, 2006, 14:05, Categorķa: Diari del viatge

Comencem la ruta per una de les muntanyes sagrades pels budistes. Te 3000 metres, i volem fer el cim en dues etapes!!!

El primer dia ens aixequem i de moment la muntanya no es veu per enlloc.. Hi ha una boira impressionant, aixi que sera complicat veure masses vistes des de dalt de tot.
Agafem el bus fins on comenca el teleferic  i fem el cim sense gaire esforc, nomes uns 20 minutets caminant i ja estem dalt!!! Llastima que la boira no ens deixa veure a mes de 5 metres de lluny!

Donem una volta per dalt, es on esta el temple daurat, tot i que ens l'hem d'imaginar... perque la part de dalt ni la veiem. Esta tot  ple de gent que ha anat a peregrinar fins dalt i  encen encens i espelmes davant dels temples.

Quan esta tot vist tornem a baixar amb el teleferic fins a la meitat de la  muntanya, uns 1800 m. De moment l'esforc no ha estat gaire gran... pero ara comenca el descens de veritat!

Aquests xinos son la pera! Han construit tot un cami de pissarra i pedra des de la base de la muntanya fins a dalt de tot, de manera que pots pujar o baixar tota la muntanya per un cami com deu mana!!! Estan bojos!  L'unica part negativa es que gairebe tot el cami son escales!!! Aixi que imagineu-vos com tenim els bessons (perque la majoria d'escales les estem fent de baixada) despres de 5 hores de caminar!!!
Aqui teniu un exemple de una de les 10.000 escales que vam baixar el primer dia.

La veritat es que l'entorn es impressionant  tot es verd  hi ha molts arbres de bambu i falgueres, llastima que la maleida boira no ens deixa veure el paissatge de tota la muntanya...
Despres de les 5 hores, arribem al nostre desti, un monestir budista on passarem la nit.

El monestir es autentic!! Esta tot sense restaurar i els lavabos i les dutxes semblen de l'edat mitjana... Tot i la suada que hem
fet no hi ha prou collons d'utilitzar les dutxes i aixi potser les puces del llit d'aquesta nit no s'acostaran tant amb l'oloreta que fem!!

Despres de sopar forca be comencem a parlar amb un monjo que esta tambe pujant la muntanya. Ens explica que fa arts marcials i que despres d'acabar a la universistat tornara al temple xaolin on ha estat ja 2 anys. Acabem jugant amb ell al ping pong, i ja se sap que els monjos tenen molt temps lliure per practicar aixi que imagineu-vos la pallissa!!!!
Ah! i ens va fer una postureta que ens vam quedar els tres flipant!

Se n'anem a dormir amb els impermeables posats, aixi segur que no travessa cap bitxo...
I a les 5 del mati els monjos comencen amb les seves oracions i cantics. Aqui no hi ha qui dormi! Entre les campanes cada hora, el picor de tot el cos, els roncs dels xinos de l'habitacio del cosat i els ocells que van passant per la part de dalt de l'habitacio... no hem pogut dormir en tota la nit!
A les 6.30 ens aixequem, esmorzem arros bullit i un panet que no us podria explicar la consistencia, i tornem a posar-nos en cami
Esta plovent i la pissarra rellisca forca aixi que hem d'anar bastant a poc a poc. Tot i aixi en 4 horetes arribem gairebe a baix de tot. Ara les vistes han sigut molt millors perque a la part de baix de la muntanya no hi havia tanta boira i la veritat es que ha valgut la pena tot el que hem caminat!
Gairebe al final del cami trobem la zona protegida de micos. Estan  lliures pel bosc i la gent els hi dona de menjar i es tira fotos amb ells. Que monus els monus!!!!

I ara ja bus i cap a Chengdu un altre cop. Aquesta tarda a descansar que per dos dies hem tingut suficient!!!

LESHAN

Por Jordi - August 25th, 2006, 13:26, Categorķa: Diari del viatge

Ens llevem al mati, tampoc molt aviat, i cap a lestacio d'autiobusos despres de reservar l'habitacio per la tornada... no sabem en quines condicions....

Autobus 2h fins a Leshan bus urba fins al moll, i alli decidim fer la visita des del riu, es un punt on es troben 2 riuets que al mapa son petitets...... pero des de la barca son impressionants.

Fem la ruta en vaixell 30 min i passem per davant del Buda, l'emplacament es impressionant en un espadat davant del riu i la figureta fa 71m d'alt el Buda assegut + gran del mon.....

Un cop acabada decidim fer la per terra i l'encertem paga molt mes la pena, es un parc on hi ha tot de coves excavades amb figures i una vegetacio exuberant, la guia es queda curta.... Aixo ha canviat molt respecte a Beijing i el nord la diferencia es molt mes gran respecte el nostre estimat clima Mediterrani.

Esta tot ple de xinos i com que l'ultim bus cap Emei-shan surt a les 18 hem d'anar amb un coet al cul per no perdre'l despres de fer un munt de cues per veure el gran Buda....

Arribem aEmei despres de 40 min de bus i anem al Teddy bear hostel on prenem possessio i planifiquem la ruta dels 2 dies seguents.... amb l'Andy & co.

BONA NIT!

Chengdu

Por Jaume - August 22nd, 2006, 11:59, Categorķa: Diari del viatge

Ja hem arribat a Chengdu, on fem parada uns quants dies. Es una ciutat de 11 milions d'habitants (gracies Colegota!) sense gaire interes, pero que ens serveix de camp base per anar a fer unes excursion

El hostel, el Sim's Cozy, esta de conya, te un jardinet on la penya es relaxa i ens han ajudat a preparar l'excursio a la muntanya de gratis! (i aixo que ells tenen la seva excursioneta, pero no ens l'aconsellen).

Al costat hi ha un temple budista bastant xulo amb una terrassa de te, on la gent va a passar el dia jugant al mah jongg (hem d'aprendre a jugar a aquesta especie de domino)

Ara plou una mica i estem fent una mica de chill out al jardinet del hostel, i resant al buddha perque dema no ens plogui, perque anem a Emei Shan, una montanya plena de temples. Farem nit a peu de muntanya i passat intentarem dormir a un dels monestirs, o sigui que no crec que els monjos tinguin internet, tot i que aquests rama-lama-ding-dong son capacos de tot...

Per cert, anem llegint cada dia els comentaris!!!!

Otros mensajes en Diari del viatge